14u32

Nieuw ‘digipunt’ voor inwoners Hoogstraten met vragen over digitale dienstverlening

Inwoners van Hoogstraten kunnen voortaan elke maandagavond terecht in het stadhuis bij het ‘digipunt’. Een medewerker helpt bezoekers verder die met vragen zitten rond de digitale dienstverlening van de stad en de andere overheden.

Ook andere digitale toepassingen

De laatste jaren wordt er door de diverse overheden ingezet op digitale dienstverlening, maar dat is uiteraard niet voor iedereen evident. medewerkers krijgen vaak vragen over digitale toepassingen zoals itsme, Mijn Burgerprofiel of de mogelijkheden van ons e-loket, maar hebben niet altijd de tijd om hier samen met de klant naar te kijken. 

Proefproject

Daar willen ze in Hoogstraten met dit digipunt aan tegemoet komen. De vragen zullen voortaan elke maandagavond door een ICT-student beantwoord worden tussen 18 en 20 uur. De student werkt voor BEEGO, een organisatie die in heel Vlaanderen en Brussel informaticastudenten inschakelt om computerhulp te bieden.

Het gaat om een proefproject dat in juni geëvalueerd zal worden.