Groente- en fruitveiling BelOrta uit Sint-Katelijne-Waver wil dat mensen meer aandacht schenken aan fruit op te nemen in hun dieet. Met de campagne "10 uur? Fruituur!" roept BelOrta iedereen op om van 10 uur het vaste fruitmoment van de dag te maken.
BelOrta wil van 10 uur 'fruituur' maken: "Fruit moet hoofdrol spelen"

Zeker bij jonge generaties zijn snacks niet meer een tussendoortje, maar een bewust onderdeel van hun dag. 9% van de jongeren ziet hun snackmomenten als het culinair hoogtepunt van hun dag. Wereldwijd snackt meer dan 70% van de mensen twee keer (of meer) per dag.
Maar wat wel blijkt: slechts 35% van de tussendoortjes bevat fruit. "Door dus dat moment om 10 uur te claimen, kunnen we mensen ondersteunen en inspireren om fruit te integreren in een snack. Zo wordt fruit opnieuw een logische keuze", zegt Sebregts.
Radiospot
BelOrta wil de campagne ook wat kracht bijzetten. Zo wordt er vanaf vrijdag een radiospot gespeeld net voor tien uur op de grote Vlaamse zenders, net op tijd om het 'fruituur' plechtig van start te laten gaan.
Op drukbezochte locaties doorheen Vlaanderen wordt er ook op dat uur fruitsnacks uitgedeeld. De campagne loopt tot eind oktober op de radio, maar ook via sociale media en content creators.