Bobbejaanland vaart nieuwe koers

1 jaar geleden
Pretpark Bobbejaanland in Lichtaart heeft een nieuwe huisstijl. Daar hoort een nieuw logo bij dat het park de volgende jaren zal vertegenwoordigen. Aan de naam verandert niets.

Het nieuwe logo ziet er totaal anders uit. Alleen de hoofdkleuren blijven traditiegetrouw rood en geel. Daarnaast kleuren de letters van ‘land’ groen om de prachtige natuur in het park en de bosrijke omgeving in de verf te zetten. De naam ‘Bobbejaanland’ wordt overkoepeld door een gele lijn in de vorm van een attractiespoor, of van een hoed. Die laatste symboliseert de zin voor avontuur en geeft een belangrijke knipoog naar het verleden en naar Bobbejaan Schoepen, de oprichter van het park.

Rebranding

Dat Bobbejaanland momenteel door een rebranding gaat, is een logisch gevolg van de evolutie die het park doormaakt. Het park zette de voorbije jaren sterk in op thematisering. In 2019 opende het attractiepark ‘Land of Legends’ een nieuwe themazone met Fury, de snelste triple launch coaster van de Benelux. In 2022 deden Nickelodeon-personages als SpongeBob en PAW Patrol hun intrede.

In 2023 kunnen bezoekers kennismaken met de vernieuwde Indiana River. De 30 jaar oude klassieker krijgt een moderne touch. De heropening is het startschot van de nieuwe themazone ‘Mystery Bay’.

Foto: RTV