Meerdere meldingen van ziekte na zwemmen in de Kleine Nete

© RTV archief

Het gemeentebestuur heeft de voorbije dagen meerdere meldingen ontvangen van mensen die ziek werden na een zwempartij in de Kleine Nete in Kasterlee. De Vlaamse Milieumaatschappij onderzoekt nu de situatie.

De melders spreken van klachten zoals diarree en braken na het zwemmen in de waterloop. Het gemeentebestuur heeft de meldingen onmiddellijk doorgegeven aan de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM), die de Kleine Nete beheert. De VMM onderzoekt momenteel wat er aan de hand is.

"We begrijpen dat veel mensen tijdens de aanhoudende hitte verkoeling zoeken in het water, maar zwemmen in de Kleine Nete is, net als in andere waterlopen, verboden. Dat verbod is er niet zonder reden: het zwemmen kan gezondheidsrisico's met zich meebrengen", klinkt het bij de gemeente Kasterlee.

Van zodra er meer duidelijkheid is over de oorzaak van de klachten, communiceert het gemeentebestuur verder over de situatie.