Vervoersmaatschappij De Lijn, met hoofdzetel in Mechelen, moet ritten schrappen. De oude bussen vallen vaak in panne en de leveringen van nieuwe bussen laat op zich wachten.
Levering nieuwe bussen laat op zich wachten: De Lijn moet dienstregeling aanpassen
Van Hool heeft vorig jaar nog 35 van de 36 e-bussen die de Lijn besteld had, kunnen leveren. VDL leverde er maar 3 van de 24. Daardoor moet de Lijn met haar oude bussen, 1 op de 3 is meer dan 15 jaar oud, blijven rijden. En die vallen vaker in panne. De Lijn moet haar dienstregeling nu aanpassen vanaf 1 juli in de regio Rivierenland en vanaf 1 september ook in de Kempen.
1 juli
Op Lijn 86 Boom–Willebroek–Mechelen, voorheen bekend als lijn 286, wordt de frequentie van de lijn verhoogd. Vanaf 1 juli rijdt de bus elk half uur i.p.v. elk uur. Ze zorgt voor een vlotte verbinding tussen Mechelen en Boom via Willebroek.
De Lijn 868 Boom–Willebroek–Tisselt, voormalige lijn 258, verbindt Tisselt via Willebroek met scholen in Boom. Deze rijdt, net als Lijn 869 Boom–Willebroek–Heindonk–Mechelen (voormalige lijn 287), alleen op schooldagen. Ze hebben beide Boom RMS 2 als eindhalte.
2 september
In de regio Kempen wijzigt de dienstregeling op de lijn 415 op 2 september. De sneldienst Turnhout-Antwerpen via Beerse rijdt voortaan niet meer op ma-di-wo-do-vr om 6:57 uur en om 16:10 uur.