De zes van de Kempen zetten lokale ondernemers in de kijker tot ver buiten de regio

vrij 7 okt 2022
De lokale besturen van Geel, Herentals, Heist-op-den-Berg, Hoogstraten, Mol en Turnhout hebben een gezamenlijke strategie bedacht om nieuwe klanten van ver buiten de regio naar hun handelskernen te halen. Ze doen dat onder een gezamenlijke noemer: De Zes van de Kempen. Ze kregen hiervoor de begeleiding van detailhandelscoaches van de provincie Antwerpen.

De zes willen de Kempen profileren als een regio waar je niet alleen rust en stilte vindt, maar ook gezellig kan shoppen, eten en drinken. Dat gebeurt met een uitgekiende promotiecampagne die zich richt zich tot potentiële bezoekers uit heel Vlaanderen, Brussel en het zuiden van Nederland. Via sociale mediakanalen worden ze geteased met verrassende filmpjes. Bij het doorklikken landen de bezoekers op de website van De Zes van de Kempen, waar ze mooie routes doorheen de zes handelskernen kunnen downloaden. Als extra aansporing zijn er ook nog waardebonnen voor lokale winkels en horecazaken te winnen.

Elke gemeente speelt een lokale troef uit en richt zich daarmee tot een specifieke doelgroep. Straks meer in RTV Vandaag.

Foto: RTV