Met een groeiend aantal kunstgaleries in Mechelen, lanceert de stad een nieuwe promotiecampagne om de kunstscène in de stad te ondersteunen. Het initiatief komt voort uit het groeiend aantal kunstgaleries in Mechelen.
Mechelen start campagne om kunstgaleries in de kijker te zetten
Mechelen ziet de opkomst van deze galeries als een waardevolle toevoeging aan het culturele landschap en wil ervoor zorgen dat ze meer bekendheid krijgen bij het grote publiek. Er wordt vaak gedacht dat een bezoek aan een galerie gepaard moet gaan met een aankoop, maar dit is een misvatting die de stad graag wil doorbreken met de nieuwe promotiecampagne.
Met de nieuwe campagne van de raamaffiches wil de stad de kunstgaleries meer op de kaart zetten en het publiek aanmoedigen om er vrijblijvend een kijkje te nemen.
Kunstnacht
Naast de promotiecampagne wordt er ook gewerkt aan andere initiatieven om de kunstscène in Mechelen te stimuleren. Zo worden er plannen gemaakt om een kunstnacht te organiseren. Daarnaast zullen de kunstgaleries een prominentere plaats krijgen op de website van Visit Mechelen.