12u07

Woningbrand in Weelde: gezin gered door rookmelder

Aan de Jachtweg in Weelde bij Ravels heeft het afgelopen nacht rond 1 uur gebrand in een woning. Het vuur was ontstaan aan de elektriciteitskast in de garage. De bewoners werden gewekt door de rookmelder. De vader kon zijn vrouw en 2 kinderen van 5 jaar en een baby van 3 weken konden zich tijdig in veiligheid brengen.

De man kon nog de auto uit de garage rijden en de binnendeuren van het huis sluiten om de schade te beperken. In de hele woning is er veel rookschade. Daardoor is de woning een tijdje onbewoonbaar. Het gezin kon de nacht doorbrengen bij familie. De sociale dienst van Ravels zorgt voor een noodwoning voor het gezin. 

De brand is vermoedelijk ontstaan door een kortsluiting. De voorbije dagen waren er al problemen met de elektriciteit. Straks meer in RTV Vandaag.