18u43

Woningbrand via een kachel

Rond 18.30 merkten de bewoners van een huis in de Astridlaan in Balen dat er rook in hun woning hing. Een wand achter een inbouwkachel had vuur gevat en de felle rook verspreidde zich door de ventilatieroosters. Doordat de brandweer snel ter plaatse was (de kazerne is om de hoek) kon het vuur vrij snel gedoofd worden. De brandweer moest wel een gat in de schouw maken om achter de kachel te kunnen. De rook- en waterschade valt nog mee. Wel moest de woning flink geventileerd worden. Niemand raakte gewond. Foto : Peter Vanderveken.