Pakjesautomaat Bpost in Geel week defect: "Meer dan 100 pakjes zaten vast"

12 uur geleden
pakjesautomaat Carrefour Pas Geel defect bpost
© RTV

Aan de Carrefour aan de Pas in Geel is de pakjesautomaat van Bpost al een volledige week geblokkeerd. Meer dan 100 pakjes kunnen er niet uit gehaald worden. Tientallen klanten kunnen dus voorlopig niet bij hun bestelling. Bpost belooft dat de automaat in de loop van vandaag nog leeggemaakt zal worden.

Gebruikers van de pakjesautomaat aan winkelketen Carrefour begrijpen er niks van. Ze scannen hun code, drukken op het scherm maar hun pakje komt er niet uit. Een technisch defect volgens Bpost dat intussen al een week aansleept.

"Wat wij nu gaan doen is die automaat offline halen zoals we dat dan noemen, dus we gaan die tijdelijk niet meer gebruiken tot die problemen volledig opgelost zijn zodat er geen nieuwe gedupeerden zijn.", zegt Mathieu Goedefroy, woordvoerder van Bpost.

De automaat hapert al zeker een week. Er zouden intussen meer dan 100 pakjes geblokkeerd zitten, wie een bestelling heeft geplaatst komt vaak iedere dag langs om te zien of zijn of haar pakje er wel uitkomt. Sommige gebruikers keerden al 3 of 4 keer terug, telkens zonder succes.

Geen constant defect

Volgens de techniekers van Bpost gaat het niet om een contstant defect. De pakjesautomaat deed het af en toe nog wel, waardoor het probleem eerder beperkt leek. En er door bpost nog geen ingrijpende actie was ondernomen.

"Problemen met pakjesautomaten zijn uiterst zeldzaam", gaat Goedefroy verder. "Het gebeurt niet vaak. Maar dat wil niet zeggen dat we hier niet snel op moeten reageren. Dat gaan we dus ook proberen doen", sluit hij af.

Bpost belooft dat de automaat vandaag nog wordt leeggemaakt. Voor wie al een week of zelfs langer wacht op een pakje is dat dus goed nieuws.