Turnhouts callcenter beantwoordde bijna 2 500 vragen

vrij 3 Jul 2020
Op 17 maart richtte de Stad Turnhout een corona-callcenter op waar mensen via telefoon en e-mail terecht konden met al hun vragen over het coronavirus. En het callcenter was nodig. Er kwamen in totaal maar liefst 2 422 vragen binnen.

“Door antwoorden te bieden op een moment dat veel mensen met vragen zaten, speelde het callcenter een heel belangrijke rol voor onze inwoners, ondernemers en verenigingen”, klinkt het bij burgemeester Paul Van Miert.

Welke vragen hadden mensen over het coronavirus?

De meeste telefoontjes kwamen van 70-plussers. De meest voorkomende vragen waren hoe ze bij een dokter of kinesist terecht konden, waar ze naartoe moesten voor een coronatest en of ze boodschappen mochten doen voor familie In de laatste weken gingen de meeste vragen over activiteiten. Mensen vroegen zich onder andere af hoe ze toch een trouwfeest konden geven, of ze opnieuw mochten trainen in sportclubs en hoe ze een coronaproof personeelsfeest konden organiseren.

Omdat het callcenter de laatste weken veel minder vragen kreeg en de stadsdiensten ondertussen weer geopend zijn, sluit het callcenter na vandaag.