Kwart minder Miko-koffie verkocht

don 25 Mar 2021
Koffieproducent Miko uit Turnhout zag in 2020 de omzet van de koffie met meer dan een kwart dalen. Dat is rechtstreeks het gevolg van meer thuiswerk en de sluiting van de horeca. Dat deed het verbruik van Miko-koffie aanzienlijk dalen.

Om dat verlies toch wat op te vangen, schakelde het bedrijf terug over op de detailhandel. Daar was het in de jaren zeventig al mee gestopt. Met het e-commerce concept Coffee@home richt Miko zich tot de thuiswerker die het gewoon is om producten via het internet te bestellen. Daarnaast werd het West-Vlaamse koffiemerk Bruynooghe compleet vernieuwd, dat goed scoort in de supermarkten.

 

Lichte compensatie

De druk op de omzet binnen de koffie-serviceafdeling kon deels worden gecompenseerd door de gestegen verkoop binnen de kunststofverwerking-afdeling. Daar was er een omzetstijging van 4,7%.

Toch hoopt Miko dat de koffieproductie terug op volle toeren kan draaien als de horeca weer opent en er weer meer op kantoor kan gewerkt worden.