Grobbendonkse leerlingen oefenen wiskunde op eigen niveau

woe 7 Feb
project_reken_maar_grobbendonk_070224b.jpg
De Mariaschool in Grobbendonk is één van de scholen die het project Reken Maar! van uitgeverij Van In mag uittesten. Hierbij krijgen de leerlingen digitaal gepersonaliseerde oefeningen en kunnen ze zelf ontdekken hoe goed ze de leerstof al kennen.

Met het project Reken Maar! van uitgeverij Van In gaan leerlingen zelf digitaal aan de slag met de wiskundeleerstof. De digitale oefeningen vervangen het lessenpakket niet, maar zijn een aanvulling. Ze volgen het niveau van elke leerling apart. De oefeningen worden moeilijker wanneer de leerling het ook aankan.

project_reken_maar_grobbendonk_070224.jpg

De uitgeverij hoopt zo bij de kinderen de interesse voor wiskunde te vergroten. Bovendien zou het ook goed zijn voor het algemene onderwijsniveau. 

Het project wordt momenteel uitgetest in enkele scholen, waaronder de Mariaschool in Grobbendonk. Volgend schooljaar wil de uitgeverij het uitrollen in heel Vlaanderen. Of het ook bij andere vakken kan toegepast worden, valt nog af te wachten.
 

Foto's: RTV