Draag je steentje bij aan TWERK: origininele fundraising krijgt vervolg

don 14 Dec
Het chocolademaatwerkbedrijf TWERK in Herentals lanceert een nieuwe fundraisingscampagne. Net als vorig jaar kan je een voor 50 euro een steentje kopen op de website www.steentjebij.be. Je mag zelf de kleur kiezen en er eventueel een tekst op plaatsen.

Bij TWERK in Herentals werken 35 mensen met autisme. Het maatwerkbedrijf tekende dit jaar recordcijfers op qua productie en verkoop. Voor Sinterklaas produceerden en verpakten ze maar liefst 15 ton chocolade, speculaas en marsepein voor meer dan 600 bedrijven en organisaties, en ook voor eindejaar blijft het druk. 

Maar die stijgende verkoopcijfers kunnen de gevolgen van de crisis niet helemaal opvangen. TWERK heeft nog een duwtje in de rug nodig. Niet alleen om te overleven, maar ook om verder te kunnen groeien. Ze hebben nood aan nieuwe chocolademachines, nieuwe vormpjes, en vooral aan meer ondersteuning en begeleiding. 

40.000 euro

Daarom komt er een vervolg op een fel opgemerkte digitale fondsenwervingscampagne van vorig jaar. Die leverde toen 40.000 euro op voor de renovatie van de gevelmuur. Nu komt er op de website www.steentjebij.be een nieuwe muur die je via donaties kan vullen. Medewerker en legofanaat Sjef roept je op de website op om een steentje te kiezen. Met een fiscaal aftrekbare gift van 50 euro kan je zelf een kleur bepalen en er zelfs een tekst op kwijt. Dat zorgde vorig jaar voor een heel bonte muur met allerhande namen en teksten, die je ook nog op de site kan zien. De muur telt 800 steentjes. Als die vol geraakt heeft TWERK opnieuw een broodnodige 40.000 euro om de toekomst aan te vatten.

De website geeft bovendien op een alternatieve manier een inkijkje in TWERK. Maar liefst 15 medewerkers werden als legofiguurtje vereeuwigd, en via hen krijg je een mooi beeld van de diversiteit én talenten van de mensen die bij TWERK aan de slag zijn.

Foto: TWERK