Liers gezin ontwikkelt hulpmiddelen voor kinderen en volwassenen met diabetes

woe 3 Aug 2022
Van een negatieve ervaring een positief verhaal maken. Dat wilden Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck doen toen hun zoontje Cédric de diagnose van diabetes kreeg. Met hun onderneming Diacé brengen ze accessoires voor diabetici op de markt. Om te investeren in de groei lanceerde het bedrijf een crowdfundingcampagne. Die bracht op nog geen drie weken tijd het maximale doelbedrag van €100.000 op.

Geslaagde crowdfunding

De diabetesdiagnose van hun zoon Cédric was een zware dobber, maar Nick en Stefanie bleven niet bij de pakken zitten: “We gingen op zoek naar items die het voor Cédric comfortabeler zouden maken om als diabeet door het leven te gaan, maar moesten deze producten uit pakweg de VS of Australië laten overkomen,” vertelt Nick.
Zo ontstond het idee voor een eigen onderneming. Diacé brengt accessoires op de markt die het leven van diabetici aangenamer en makkelijker maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opbergtassen, sensorhouders, stickers en kledij.

De plannen om verder te groeien confronteerden Diacé met een financieringsnood. Via een geslaagde crowdfunding kunnen ze hun bedrijf nu uitbreiden. Na nog geen drie weken hadden ze hun maximale doelbedrag, €100.000.