15u13

Boiler veroorzaakt woningbrand in Mechelen

Donderdagavond heeft het gebrand in een woning in de Meerkolstraat in Mechelen. . De brand was ontstaan bij een boiler op de zolderverdieping. De bewoner merkte het vuur zelf op en alarmeerde de brandweer. Die kreeg het vuur snel onder controle. Op de bovenste verdieping was er veel rook. De brandweer moest een opening in het dak maken om de rook weg te laten.

Niemand raakte bij de brand gewond.  Door het uitvallen van de boiler is er geen warm water meer in de woning. Huisvestingsmaatschappij Woonpunt bekijket of er tijdelijk een nieuw onderkomen moet gezocht worden voor de bewoner.