De examens zitten er stilaan op, maar op het Sint-Victor in Turnhout wordt er deze zomer wel gewoon verder gewerkt. Want daar zijn ze gestart met de bouw van twee nieuwe lesblokken. Eén blok moet dienen voor de lagere school, het andere blok voor het secundair onderwijs. Ook de oude kapel, die nog diende in het klooster van het Sint-Victor, krijgt een metamorfose. En daar ligt ook de eerste steen. Geen simpele baksteen in de muur, wel een, jawel, zitbank.
Eerstesteenlegging van nieuwbouw voor Sint-Victor in Turnhout
© Wim De Visscher is de financieel en logistiek directeur van het Sint-Victorinstituut in Turnhout.
Met de nieuwe lesblokken wil het Sint-Victor officieel een stap zetten in de 21ste eeuw. Want als het onderwijs verandert, moet de infrastructuur mee. De nieuwe gebouwen moeten in gebruik genomen vanaf 1 september 2028.