Retiese uitbater Bistro Tilo heeft problemen met betalingen na misgelopen geldstorting via bankautomaat

bistro Tilo
© RTV - Uitbate Bert Geuens van Bistro Tilo

De Retiese uitbater van Bistro Tilo waarschuwt. Een week geleden ging hij geld storten in het cashpunt op de vrijheid in Arendonk. Bij de storting van een flinke som geld liep het mis na een reset van de geldautomaat. Met als gevolg dat hij niet alleen zijn gestorte geld maar ook zijn bankkaart verdwenen was. Intussen staat de som geld nog altijd niet op de rekening met alle gevolgen vandien.

Een week geleden ging de uitbater van Bistro Tilo, Bert Geuens, geld storten in het cashpunt op de vrijheid in Arendonk. Bij de storting van een flinke som geld, liep het mis na een reset van de geldautomaat.

Inmiddels zijn we een week verder en de Retiese uitbater wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Na veel rondbellen en formulieren invullen bij Batopin, die het Belgisch netwerk van geldautomaten beheert, heeft Bert Geuens tot op heden geen antwoord en ook zijn geld niet teruggekregen na de misgelopen geldtransactie.

Waarschuwen bij geldstorting

Hij wil mensen waarschuwen die nog een geldstorting overwegen te doen in het betrokken cashpunt. Want tot op heden kan hij geen betalingen uitvoeren want hij heeft zijn centen nog niet terug.

Dit is het cashpunt in Retie, niet waar de misgelopen storting gebeurd is want dat was in Arendonk, maar hier kan hij dus geen geld instorten.

Er is ook in de buurt geen andere bankautomaat buiten die van Arendonk waar hij geld kan storten. Intussen blikt hij met wat nostalgie terug naar de tijd waar hij een bankkantoor kon binnenstappen, een koffietje drinken en zijn geld storten. Toen stond het geld amper 1 dag later al op zijn rekening.

Intussen reageerde Batopin op het incident. Door een stroompanne was er inderdaad een reset van de betrokken bankautomaat, maar inmiddels zou het geld van de uitbater teruggestort zijn aan zijn bank. Dat zou dan eerstdaags op zijn rekening komen.