Geen ‘blue’ maar ‘Pink Monday’ bij Sodiwe in Mechelen

maa 20 Jan
pink monday
© Pink Monday

Met Pink Monday vraagt Pink Ribbon, de nationale vzw die strijdt tegen borstkanker, meer aandacht voor borstkanker op de werkvloer. Pink Ribbon roept daarom bedrijven en gemeenten op om de somberste dag van het jaar, Blue Monday, om te buigen naar een hoopvolle Pink Monday. Bij Sodiwe in Mechelen gaven ze alvast het voorbeeld.

Al voor de vierde keer lanceert de vzw Pink Ribbon haar ‘Pink is the new Blue’-campagne. Daarmee roepen ze bedrijven en gemeenten op om de meest sombere dag van het jaar, Blue Monday, om te toveren tot een dag van hoop en steun voor borstkankerpatiënten.

Alles in het "roze"

Meer dan 130 bedrijven en gemeenten uit alle hoeken van het land gingen dit jaar al op de uitnodiging in. Ook de werknemers bij Sodiwe, Sociaal Secretariaat in de Van Benedenlaan in Mechelen doen mee. Ze dragen vandaag het Pink Ribbon-lintje, ze doen een quiz, dragen roze kledij en er wordt een heus nagelatelier opgezet om de nagels roze te lakken.

Met de acties wil Pink Ribon het taboe rond borstkanker op de werkvloer verder doorbreken en de vreselijke ziekte die 1 vrouw op 9 in de loop van haar leven treft, meer bespreekbaar maken.