Provincie Antwerpen steunt eindejaarscampagne ‘Liever lokaal’

woe 27 Nov
Liever Lokaal
© Compagnie Fotografie

Provincie Antwerpen zet tijdens het feestdagen lokaal winkelen extra in de schijnwerpers. Met de campagne ‘Liever Lokaal’ kunnen consumenten niet alleen genieten van een warme, persoonlijke winkelervaring. Ze maken ook kans op mooie prijzen.

Van 1 december tot 5 januari slaan 43 steden en gemeenten en meer dan 1450 handelaars de handen in elkaar. Ze nemen deel aan de provinciale campagne ‘Liever lokaal’.

In Heist-op-den-Berg doen maar liefst 87 handelaars mee, terwijl Mechelen met 83 deelnemers ook sterk vertegenwoordigd is. Kleinere gemeentes zoals Hulshout (29 handelaars) laten zien dat ook zij lokale handel belangrijk vinden.

Hart van de gemeenschap

Nathalie De Bock, detailhandelscoach provincie Antwerpen: “Lokale winkels bieden niet alleen een warme, persoonlijke aanpak, maar vormen ook het hart van onze gemeenschappen. Door lokaal te kopen, ondersteunen consumenten de buurtwinkels en dragen ze bij aan een sterke, veerkrachtige lokale economie.”

Uit een evaluatie van de vorige editie blijkt dat deze actie niet alleen een succes is bij consumenten, maar ook een positieve impact heeft op de band tussen lokale handelaars en gemeentebesturen.

Mooie prijzen

Wie tijdens de periode lokaal winkelt bij de deelnemende handelaars maakt kans op tal van fantastische prijzen aangeboden door de deelnemende handelaren en steden en gemeenten. Daar bovenop schenkt de provincie Antwerpen een nieuwe NORTA e-bike.

Deelnemen kan via de ikkooplokaal-app. Wanneer je iets koopt bij een deelnemende handelaar, scan je met je smartphone de QR-code aan de kassa. Meer info vind je op de website van Liever Lokaal.