Meer dan 90.000 klanten hebben afgelopen jaar hun abonnement voor televisie bij Telenet opgezegd. 25.000 mensen kozen ook voor een andere operator voor hun internetdiensten. Voor mobiele telefonie vertrokken dan weer 32.000 klanten. Daarnaast blijft het ook klachten regenen over de telecomoperator met hoofdzetel in Mechelen.
Meer dan 90.000 klanten verlaten Telenet
vrij 22 Mar
Al die klachten hebben hun impact op het klantenbestand van Telenet. Want heel wat mensen zegden hun abonnement intussen op. Telenet zegt de cijfers wel te willen nuanceren. "Want dat ook de klachten over Base, dat door Telenet in 2016 werd overgenomen, werden meegenomen", klinkt het.
"Die klachten hebben niets te maken met het nieuwe informaticasysteem", zegt Bart Boone, woordvoerder van Telenet. "Als we de klachten van Base uit de cijfers halen, zien we dat er een daling is van het aantal klachten dat te maken heeft met ons nieuwe informaticasysteem. We gaan van 493 klachten in november naar 459 klachten in februari.”