Delhaize wordt zo de exclusieve hoofdfranchisenemer van het restaurant-concept van Foodmaker in België en Luxemburg.
“Ik ben trots dat Delhaize en Foodmaker samen een gloednieuw hoofdstuk aan ons verhaal kunnen toevoegen. Onze missie om gezonde voeding nog dichter bij de klant te brengen neemt nu nog concretere vormen aan. Met dit project wil Delhaize ook de verdere ontwikkeling van Foodmaker als voorbeeld van innovatie en ondernemerschap mee ondersteunen", zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.
Vraag naar gezonde voeding
De bedrijven merken dat klanten meer en meer voor een gezonde levensstijl kiezen. Dat komt mede door de coronapandemie.
De vraag naar gezonde voeding en maaltijden is het afgelopen jaar dan ook duidelijk gestegen. Daar willen Delhaize en Foodmaker op inspelen door een structureel partnership aan te gaan.
Klanten vinden al Foodmakerproducten in de 826 Delhaizewinkels en online. Dankzij de 150 Foodmakersaladebars kunnen Delhaizeklanten hun eigen slaatje samenstellen.